Open/Close Menu Συνεδρίες ρεφλεξολογίας, Εκπαίδευση ρεφλεξολογίας, Σεμινάρια ρεφλεξολογίας, Μαθήματα ρεφλεξολογίας, Σχολή ρεφλεξολογίας.

Η νυκτουρία, ιδιαίτερα όταν συμβαίνει περισσότερες από 2 φορές κάθε νύχτα είναι ένα από τα πιο ενοχλητικά συμπτώματα, αλλά ταυτόχρονα επηρεάζει συνολικά την ποιότητα ζωής και την υγεία του πάσχοντα. Η νυκτουρία συνδέεται με μείωση της ποιότητας του βραδινού ύπνου και κατά συνέπεια αίσθημα κόπωσης κατά τη διάρκεια της ημέρας, μείωση ενεργητικότητας, απώλεια της ικανότητας συγκέντρωσης, πεσμένη ψυχολογική διάθεση, ακόμη και απώλεια μνήμης.

Ξυπνάτε στη μέση της νύχτας νιώθοντας την ανάγκη να πάτε τουαλέτα. Επιστρέφετε στο κρεβάτι σας με την ελπίδα να συνεχίσετε τον ύπνο σας μέχρι το πρωί.

Τι γίνεται όμως όταν μετά από λίγο ο ύπνος σας διακόπτεται ξανά από την επιτακτική ανάγκη ούρησης;

«Είναι ενοχλητικό για κάποιον να ξυπνά τη νύχτα για να ουρήσει», λέει ο Daniel Shoskes, ουρολόγος στην κλινική Cleveland. Η συνήθεια αυτή δεν βλάπτει μόνο τον ύπνο σας, αλλά μπορεί να αποτελεί σημάδι ότι συμβαίνει κάτι σοβαρό.

Ο ιατρικός όρος για την υπερβολική ούρηση κατά τη διάρκεια της νύχτας είναι νυκτουρία και είναι η εμμένουσα ανάγκη αφύπνισης για ούρηση μία ή περισσότερες φορές κάθε βράδυ.

Υπάρχουν δύο βασικοί λόγοι που ξυπνάτε τη νύχτα για να ουρήσετε: Ο πρώτος είναι ότι παράγετε πολλά ούρα. Εάν συμβαίνει αυτό, συνήθως θα αποβάλλετε όλη την ποσότητα κάθε φορά που θα πηγαίνετε στην τουαλέτα, λέει ο Δρ Shoskes. Αυτό μπορεί να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών υγρών, παρενεργειών φαρμάκων ή ακόμα και σε σοβαρές παθήσεις όπως καρδιακή ανεπάρκεια, νεφρική βλάβη ή ηπατική ανεπάρκεια.

Ο δεύτερος λόγος που ξυπνάτε για να ουρήσετε είναι ότι η ουροδόχος κύστη σας «πιστεύει» ότι πρέπει να πάτε τουαλέτα, ακόμα κι αν δεν είναι πλήρης. Σε αυτή την περίπτωση, θα αποβάλλετε μικρότερη ποσότητα ούρων. Η κατάσταση αυτή μπορεί να οφείλεται σε κάτι που ερεθίζει την ουροδόχο κύστη σας, όπως φλεγμονή λόγω λοίμωξης ή σε διόγκωση του προστάτη.

Μόνο ο γιατρός μπορεί να σας πει με βεβαιότητα τι προκαλεί τη νυκτουρία σας, οπότε αν σας ενοχλεί η νυχτερινή συνήθεια, κλείστε ένα ραντεβού για να το ελέγξετε.

Εν τω μεταξύ δείτε τι μπορείτε να κάνετε για να σταματήσετε να ξυπνάτε προκειμένου να πάτε στην τουαλέτα:

Μειώστε την κατανάλωση υγρών πριν τον ύπνο

Σταματήστε την πρόσληψη υγρών μερικές ώρες πριν πάτε για ύπνο, λέει ο Δρ Shoskes. Έτσι το σώμα σας θα έχει τον απαραίτητο χρόνο να επεξεργαστεί τα υγρά και να τα στείλει στην ουροδόχο κύστη, προκειμένου να τα αποβάλλετε πριν πάτε για ύπνο και να μην χρειαστεί να ξυπνήσετε για να το κάνετε.

Αποφεύγετε καφεΐνη και αλκοόλ

Η καφεΐνη ερεθίζει την ουροδόχο κύστη, προκαλώντας συχνοουρία. Επιπλέον, εάν πίνετε καφέ πριν κοιμηθείτε, μπορεί να χάσετε τον ύπνο σας. Το αλκοόλ επίσης επηρεάζει την ουροδόχο κύστη, επειδή καταστέλλει την αντιδιουρητική ορμόνη, που εμποδίζει την παραγωγή ούρων. Η καταστολή της αντιδιουρητικής ορμόνης συνεχίζεται τη νύχτα με αποτέλεσμα να παράγονται ούρα ενώ κοιμάστε και να νιώθετε την ανάγκη να πάτε τουαλέτα.

Προγραμματίστε τα φάρμακα

Εάν παίρνετε διουρητικά, προσπαθήστε να το κάνετε το πρωί και όχι πριν κοιμηθείτε. Τέτοια είναι τα φάρμακα για την υπέρταση, τα οποία βοηθούν τα νεφρά να αποβάλλουν την περίσσεια νατρίου και το νερό από το σώμα σας, μειώνοντας τον όγκο του αίματος, προκειμένου να μην κουράζεται η καρδιά. Είναι καλύτερο να τα λαμβάνετε το πρωί, καθώς ακόμη και αν σας προκαλούν συχνοουρία, θα αποφύγετε τις νυχτερινές αφυπνίσεις για την τουαλέτα.

Άλλα φάρμακα που μπορεί να προκαλέσουν νυκτουρία είναι τα αντικαταθλιπτικά (όπως το λίθιο), αναισθητικά, αναλγητικά και αντιβιοτικά.

Φοράτε κάλτσες συμπίεσης

Η νυκτουρία μπορεί να οφείλεται στη συσσώρευση υγρών στα κάτω άκρα όταν ξαπλώνετε. Αυτό προκαλεί πίεση στα πόδια, μειώνοντας παράλληλα την πίεση στις φλέβες σας, που επιτρέπει την ανακατανομή των υγρών και την επαναρρόφηση στην κυκλοφορία του αίματός σας. Οι κάλτσες συμπίεσης μπορούν να αποτρέψουν τη συσσώρευση υγρών στα πόδια, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση της ανάγκης για νυχτερινή ούρηση. Κάτι άλλο που μπορείτε να κάνετε αν είναι πρησμένα τα πόδια σας είναι να τα σηκώνετε μέσα στη μέρα και όχι μόνο πριν πάτε για ύπνο.

Μειώστε το αλάτι

Πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι η μείωση της πρόσληψης αλατιού βοήθησε τους συμμετέχοντες να σταματήσουν να ξυπνούν στη μέση της νύχτας για να ουρήσουν. Ειδικότερα, όσοι μείωσαν το αλάτι από 10,7 γραμμάρια σε 8 γραμμάρια την ημέρα, ξύπνησαν κατά μέσο όρο μία φορά λιγότερη κάθε βράδυ για να ουρήσουν.

Είδαν επίσης συνολική βελτίωση στην ποιότητα ζωής, πιθανώς επειδή ο λιγότερο διακοπτόμενος ύπνος τους βοήθησε να αισθάνονται πιο αναζωογονημένοι.

Ελέγξτε το ροχαλητό

Το υπερβολικό ροχαλητό μπορεί να οφείλεται σε υπνική άπνοια, σύμπτωμα της οποίας είναι και η νυκτουρία. Η άπνοια ύπνου προκαλεί αφύπνιση επειδή ο πάσχων σταματά να αναπνέει, ακόμα κι αν δεν το συνειδητοποιεί. Αυτά τα διαλείμματα στον βαθύ ύπνο, δίνουν στο σώμα το σύνθημα να πάει στην τουαλέτα, αντί να περιμένει μέχρι το πρωί.

Εάν έχετε διαγνωστεί με άπνοια ύπνου, η θεραπεία της θα σας βοηθήσει να μειώσετε τις νυχτερινές επισκέψεις στην τουαλέτα.

πηγή: onmed.gr

© 2014 - Reflexologia.gr

Καλέστε μας στο       690 77 99099

error: Content is protected !!